وبلاگ

دستگیره کابینت و نکات مهم انتخاب آن

راهنمای انتخاب دستگیره کابینت

راهنمای جامع انتخاب دستگیره کابینت

این روزها افراد نسبت به طراحی دکوراسیون داخلی خود اهمیت بیشتری می دهند. از همین رو انتخاب تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای هر بخش از خانه با دقت بیشتری نیز انجام می شود. آشپزخانه را قلب یک خانه می دانند که هر چه از طراحی زیباتر و خاص تری برخوردار باشد، قطعا در زیباسازی دکوراسیون خانه تاثیر بیشتری خواهد داشت.

بخش مهمی از فضای آشپزخانه را کابینت ها تشکیل می دهند. هر چه رنگ بندی این سازه ها و قطعات و یراق آلات به کار رفته در آن ها همچون دستگیره کابینت، تناسب بیشتری با محیط آشپزخانه داشته باشند، دکوراسیون داخلی شما نیز لوکس تر خواهد بود.

بنابراین در خرید دستگیره کابینت می بایست دقت زیادی داشت. بر اساس همین توضیحات تصمیم داریم در این مطلب درباره اهمیت استفاده از دستگیره کابینت و نکات مهم انتخاب آن صحبت کنیم.

دستگیره کابینت

دستگیره کابینت و مهمترین نکات در زمان خرید

دستگیره کابینت با وجود اینکه قطعه ساده ای به نظر می رسد، اما نقش مهمی در محیط آشپزخانه دارد. این دستگیره ها علاوه بر کاربرد اصلی خود که باعث باز و بسته شدن راحت تر کابینت ها می شوند، کاربردهای دیگری نیز دارند.

از جمله مهم ترین این کاربردها می توان به تاثیر در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه اشاره کرد. در واقع با استفاده از یک دستگیره مناسب کابینت می توان زیبایی محیط را دو چندان کرد. 

حال اینکه از چه نوع دستگیره ای استفاده کنیم که بیشترین تناسب را از نظر سبک، رنگ بندی و طراحی با کابینت ها و فضای آشپزخانه داشته باشد، موضوعی است که تصمیم داریم کمی آن را بازتر کنیم. دستگیره کابینت از نظر ساخت بسیار متنوع است.

زمانی که تصمیم به خرید این محصول می گیرید، با انواع و اقسام دستگیره ها روبرو خواهید شد که هر کدام به شکلی خاص و منحصر به فرد طراحی شده اند. بنابراین بسیار مهم است که در میان حجم زیادی از تنوع محصولات، بتوانید مناسب ترین و بهترین نوع دستگیره کابینت را برای خود انتخاب کنید. پیش از اینکه به نکات انتخاب دستگیره کابینت اشاره کنیم، بهتر است با انواع آن آشنا شویم.

خرید دستگیره کابینت

انواع دستگیره کابینت

اگر بخواهیم دستگیره کابینت را تقسیم بندی کنیم، بایستی عوامل مختلفی را در نظر داشته باشیم. از جمله مواردی که در تنوع دستگیره کابینت تک پیچ و مدل دیگر دستگیره کابینت دوپیچ نقش دارند عبارتند از: متریال به کار رفته در ساخت دستگیره، جنس آن، کیفیت، رنگ بندی، طراحی، نوع ساخت دستگیره و..

اما در این بخش انواع دستگیره کابینت را از نظر شکل ظاهری و طراحی مورد بررسی قرار می دهیم. این یراق آلات بر اساس شکل ظاهری که دارند به گروه های زیر تقسیم می شوند:

دستگیره کابینت دکمه ای

دستگیره کابینت دکمه ای

دستگیره کابینت دکمه ای جزء قدیمی ترین انواع دستگیره کابینت است که امروزه به دلیل افزایش تنوع محصولات کمتر استفاده می شود. این دستگیره ها بیشتر برای کابینت های کشویی کاربرد دارند.

دستگیره کابینت خطی

دستگیره کابینت خطی یکی از محبوب ترین دستگیره ها هستند که بیشترین کاربرد را در کابینت هایی با طراحی مستطیل شکل دارند.

• دستگیره کابینت سرامیکی

دستگیره کابینت سرامیکی

دستگیره کابینت سرامیکی کاربرد زیادی در کابینت های MDF و هایگلاس دارند.

• دستگیره کابینت مخفی

دستگیره کابینت مخفی

دستگیره کابینت مخفی کمک می کنند تا فضای آشپزخانه کمی بازتر و خلوت تر دیده شود و یکی از محبوب ترین دستگیره های امروزی هستند.

• دستگیره کابینت شاخه ای

دستگیره کابینت شاخه ای جزء دستگیره های مخفی به شمار می روند که پرفروش ترین آن ها دستگیره های کابینت با طراحی ال و یو است.

• دستگیره کابینت توکار

دستگیره کابینت توکار جزء دستگیره های کلاسیک بازار هستند و درون ام دی اف کابینت نصب می شوند.

• دستگیره کابینت مگنتی

دستگیره کابینت مگنتی را در بازار با عنوان دستگیره لمسی نیز می شناسند. این یراق آلات خاصیت آهنربایی دارند و با کمی فشردن به راحتی باز می شوند.

• دستگیره کابینت مدرن

دستگیره کابینت مدرن

دستگیره کابینت مدرن ظاهر ساده ای دارند اما در عین حال بسیار زیبا و شیک هستند.

• دستگیره کابینت کلاسیک

دستگیره کابینت کلاسیک

دستگیره کابینت کلاسیک برخلاف نوع مدرن که ساده هستند، در این دستگیره ها از نقش و نگارهای زیادی استفاده شده و برای سبک های خاصی از دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند. 

نکات مهم در انتخاب دستگیره کابینت

حال که با انواع دستگیره کابینت آشنا شدیم، پروسه انتخاب و خرید کمی برایمان آسان تر می شود. مشاهده تصاویر محصولات و شکل ظاهری آن ها به ما کمک می کند تا محصولی مناسب با فضای آشپزخانه خریداری کنیم.

از آن جایی که دستگیره کابینت در چگونگی دکوراسیون آشپزخانه نقش دارد، بهتر است پیش از اینکه اقدام به خرید کنید، نکاتی را در نظر داشته و به دقت بررسی کنید. در ادامه با مهم ترین این نکات آشنا می شویم.
دقت به دکوراسیون فضای آشپزخانه
اولین قدم پیش از خرید دستگیره کابینت، بررسی سبک دکوراسیون آشپزخانه است. این مسئله اهمیت زیادی در انتخاب دستگیره دارد چرا که بایستی محصول خریداری شده کاملا هماهنگ با این فضا باشد. رایج ترین انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه عبارتند از: سبک سنتی، مدرن، کلاسیک و ترکیبی. 
تفاوت میان هر کدام از انواع این سبک ها بسیار زیاد است. بنابراین نمی توان انتظار داشت هر دستگیره ای برای آن ها مناسب، جذاب و کاربردی باشد. در سبک سنتی ما معمولا با کابینت هایی از جنس یا طرح چوب روبرو هستیم. استفاده از رنگ هایی گرم نیز در این نوع دیزاین رایج تر است.

بنابراین با توجه به همین فاکتورها بایستی دستگیره ای مناسب فضا خریداری کرد که از نظر هارمونی رنگ و طراحی بیشترین تناسب را با آن داشته باشد. معمولا برای این سبک از آشپزخانه دستگیره های ساده ای که از روکش مسی یا برنزی ساخته شده اند می توانند انتخاب خوبی باشند. 
در سبک مدرن خبری از تزئینات پیچیده و رنگ های روشن و ترکیبی نیست. رنگ بندی در این سبک معمولا خنثی و دیزاین نیز ساده است. مناسب ترین دستگیره کابینت برای این سبک از دیزاین آشپزخانه عبارتند از دستگیره های منحنی، پنهان، خطی و یا حتی ساده. 
در طراحی کلاسیک آشپزخانه، کمی بیشتر به جزئیات، تزئینات و زرق و برق پرداخته می شود. بنابراین دستگیره هایی که از تزئینات و نقش و نگارهای بیشتری برخوردارند گزینه مناسب تری برای این فضا هستند. در دیزاین ترکیبی نیز از عناصر کلاسیک و مدرن به صورت مشترک استفاده شده است. بنابراین انتخاب دستگیره نیز بایستی بر اساس ویژگی های هر دو سبک انجام شود.

دقت به جنس دستگیره کابینت

جنس دستگیره کابینت متاثر از جنس کابینت است. بسته به اینکه کابینت های شما از چه متریال و جنسی ساخته شده باشند، بایستی دستگیره ای مناسب آن ها انتخاب و خریداری کرد. علاوه بر کابینت ها، دیگر بخش های آشپزخانه نیز در انتخاب جنس دستگیره بسیار مهم هستند.

هر چه این تناسب بیشتر باشد، دکوراسیون فوق العاده تری را خواهید داشت. دستگیره کابینت در جنس های مختلفی تولید می شود که عبارتند از فلزی (رایج ترین و پرمصرف ترین جنس دستگیره)، پلاستیکی، شیشه ای، کریستالی، سرامیکی و…

دقت به اندازه دستگیره کابینت

اندازه دستگیره صرفا یک مولفه ثابت نیست. منظور از توجه به اندازه دستگیره این است که این فاکتور از نظر زیبایی، تعادل، کاربرد و تناسب بیشترین هماهنگی را با کابینت ها و محیط آشپزخانه داشته باشد.

استانداردی که در مورد اندازه دستگیره کابینت لحاظ شده می گوید، بهترین دستگیره برای کابینت، دستگیره ای است که اندازه ای برابر یک سوم اندازه کابینت داشته باشد. البته این استاندارد همیشه هم کارایی لازم را ندارد. اما بهتر است حتما پیش از خرید دستگیره به تناسب اندازه آن با کابینت دقت کنید.

دقت به رنگ بندی دستگیره کابینت

رنگ بندی همیشه جزء مهم ترین فاکتورها در دکوراسیون های داخلی بوده است. هر چه توجه به هارمونی رنگ ها و تناسب آن ها بیشتر باشد، جذابیت محیط و اجزای تشکیل دهنده آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین نباید از اهمیت رنگ دستگیره کابینت در زیبا سازی فضای آشپزخانه غافل شد.

باید به این نکته دقت داشته باشید که لزوما هماهنگی رنگ ها به معنی هم رنگ بودن بخش های مختلف نیست. گاه لازم است حتی از رنگ های متضاد بهره گرفت تا جذابیت بیشتری به محیط بخشید. بنابراین در این زمینه علاوه بر بهره بردن از سلیقه شخصی بایستی کمی تخصصی نیز عمل کنید.

دقت به کاربردی بودن دستگیره کابینت

همانطور که پیش از این اشاره کردیم. دستگیره کابینت در انواع مختلفی عرضه می شود که هرکدام با توجه به سبک طراحی، روش کار مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال دستگیره های مگنتی با اعمال فشار باز می شوند و روش کار متفاوتی با دیگر دستگیره ها دارند.

برای اینکه از کاربردی بودن دستگیره اطمینان حاصل کنید، بهتر است پیش از خرید کمی استفاده از آن را تست کنید. دستگیره را در دست بگیرید، آن را لمس کنید، اندازه آن را مورد بررسی قرار دهید، میزان راحتی و جنس آن را تست کنید تا در نهایت بتوانید محصولی با کارایی بالا را انتخاب کنید.

دقت به قیمت دستگیره کابینت

قیمت دستگیره کابینت به عوامل مختلفی بستگی دارد. از متریال به کار رفته در کابینت گرفته تا رنگ بندی و ابعاد آن، همگی در قیمت نهایی محصول موثر هستند. برای اینکه از کیفیت و قیمت واقعی کالا مطمئن باشید، بهتر است محصول خود را از مجموعه های معتبر تهیه کنید.

این مجموعه ها محصولاتی به شما ارائه می کنند که هم از نظر سطح کیفی و هم از نظر قیمت در بهترین و متعادل ترین حالت ممکن خود قرار دارند. بنابراین شما می توانید مطمئن باشید هزینه ای که برای خرید محصول می پردازید، ارزشش را خواهد داشت.

شرکت سام یراق صنعت تهران با برند 3aplus یکی از بهترین مجموعه هایی می باشد که شما عزیزان می توانید انواع دستگیره های کابینتی را با بهترین قیمت بازار تهییه کنید.

5/5 - (12 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Telegram
WhatsApp
Email

فهرست مطالب

انواع دستگیره های حیاطی

انواع دستگیره های کابینتی

انواع دستگیره های رزت و پلاک

سبد خرید
Translate »
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
فروشگاه